تعیین رضایت شغلی با توجه به نگرش به رشته تحصیلی خود و جو اخلاقی محیط کاری

تعیین رضایت شغلی با توجه به نگرش به رشته تحصیلی خود و جو اخلاقی محیط کاری

رضایت شغلی
تعیین رضایت شغلی
نگرش به رشته تحصیلی
جو اخلاقی محیط کاری
ارتباط جو اخلاقی و نگرش به رشته تحصیلی در دانشجویان
ارتباط جو اخلاقی و رضایت شغلی در کارکنان
تعیین رضایت شغلی با توجه به نگرش به رشته تحصیلی خود
تعیین رضایت شغلی با توجه به جو اخلاقی محیط کاری

رفتن به سایت اصلی

دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد رشته مدیریت

تعیین رضایت شغلی با توجه به نگرش به رشته تحصیلی خود و جو اخلاقی محیط کاری

 

 

 

 

***هدایا:ضمیمه کردن 3 پرسشنامه بصورت رایگان:

پرسشنامه رضایت شغلی مینه سوتا

پرسشنامه نگرش به رشته تحصیلی

 پرسشنامه جو اخلاقی 

 

 

 

چکیده

زمینه و هدف: جو اخلاقی محیط کاری بیمارستان، علاوه بر تاثیر بر کیفیت مراقبت های ارائه شده توسط پرسنل، در رضایت شغلی آن ها نیز موثر است. از طرفی جو حاکم بر محیط های بالینی، از عوامل موثر بر کیفیت آموزش بالینی و نگرش دانشجویان به رشته تحصیلی خود نیز گزارش شده است. به  دلیل عدم وجود مطالعه ای در مورد تاثیر جو اخلاقی اتاق های عمل بر رضایت شغلی پرسنل آن و هم چنین تاثیر چنین جوی بر نگرش دانشجویان اتاق عمل به رشته تحصیلی خود، مطالعه حاضر در بیمارستان های آموزشی تبریز انجام گرفت. 

 

روش کار: مطالعه حاضر از نوع توصیفی می باشد که به صورت مقطعی در سال 1393، بر روی دانشجویان اتاق عمل و پرسنل اتاق عمل بیمارستان های آموزشی وابسته به دانشگاه علوم پزشکی تبریز انجام گرفته است. به علت محدود بودن تعداد پرسنل (تقریبا 200 نفر) و دانشجویان (تقریبا 120 نفر)، تمامی این افراد وارد پژوهش شدند. ابزارهای مورد استفاده، فرم مشخصات فردی- اجتماعی و پرسشنامه های جو اخلاقی بیمارستانی اولسون و رضایت شغلی مینه سوتا و نگرش تحصیلی دانشجویان می باشد. برای تجزیه و تحلیل داده ها از روش های آمار توصیفی و استنباطی شامل ضریب همبستگی رتبه ای اسپیرمن و آزمون کای- دو، تحت نرم افزار آماری SPSS18 استفاده شد. 

 

یافته ها: نتایج نشان داد که 78 درصد پرسنل مورد مطالعه زن و 3/75 درصد متاهل بوده و در طیف سنی 22 تا 56 سال با میانگین و انحراف معیار 98/6±54/34 قرار داشتند. در مورد دانشجویان نیز، 4/61 درصد مونث و 8/86 درصد مجرد بوده و میانگین سنی آن ها 87/20 بود. طبق نتایج بدست آمده، 9/64 درصد دانشجویان و 1/58 درصد پرسنل دیدگاه منفی به جو اخلاقی حاکم در اتاق های عمل داشتند. همچنین، 4/48 درصد پرسنل رضایت شغلی متوسطی داشتند و 8/51 درصد دانشجویان نیز نگرش مثبت به رشته تحصیلی خود داشتند. بر طبق نتایج، ارتباط معنی داری بین جو اخلاقی با رضایت شغلی پرسنل (93/0r= ،001/0 P≤) و بین جو اخلاقی با نگرش دانشجویان اتاق عمل به رشته تحصیلی شان یافت شد (56/0r= ،001/0 P≤).

 

 

 

واژه های کلیدی:

نگرش

جو اخلاقی

رضایت شغلی

رشته تحصیلی

 

 

 

 

زمینه پژوهش:

علم اخلاق مجموعه ای از اصول و قواعد اخلاقی است و دارای استانداردهایی برای رفتار حرفه ای می باشد. اخلاق حرفه ای  نیز به عنوان مسئولیت پذیری اخلاقی افراد در حرفه و مسئولیت پذیری سازمان ها در حرفه و هر  دو در برابر حقوق صاحبان حق تعریف می شود (1). حفظ اخلاق حرفه ای مستلزم آن است که پرسنل تعهدات خود را در قبال ارزش ها و آرمان های حرفه ای سازمان نشان دهند و اجازه ندهند که این ارزش های اخلاقی به-خاطر مسائل شخصی و احساسی و مسائل دیگر به خطر بیفتد (2). مسائل اخلاقی در بیمارستان ها و سازمان-های مراقبت بهداشتی نیز، با سایر سازمان ها متفاوت است (3). از طرفی در حرفه  پرستاری، اخلاق امری ذاتی است (2)؛ زیرا اگر پرستاران با خود یا دیگران درباره  ارزش ها، توانایی ها و اعمالشان از لحاظ اخلاقی صادق نباشند، برای آن ها مشکل خواهد بود که به طور اخلاقی رفتار کنند (4). هم خود بیمارستان به عنوان یک سازمان مراقبت بهداشتی و هم تک  تک افراد مشغول به خدمت در آن، به عنوان افراد حرفه ای در مراقبت بهداشتی، متعهد به پیاده سازی اصول اخلاقی در حرفه  خود می باشند (2).

 

یکی از مفاهیم اصلی در اخلاق شغلی، جو سازمانی است (5) که به عنوان ادراکات اعضای سازمان از ارزش ها، عقاید و رفتارهای موجود در آن سازمان تلقی می شود (6). جو اخلاقی یکی از ابعاد جو سازمانی است و از آن به عنوان شخصیت سازمان یاد می شود (7). در واقع جو اخلاقی به عنوان بخشی از شخصیت سازمان، موید اخلاق آن سازمان است (8). جو اخلاقی در سیستم های مراقبت بهداشتی جوی از محیط کاری است که برای برخورد با مشکلات اخلاقی مساعد بوده و موجب پرورش عملکرد اخلاقی پرسنل می شود (9). اما طبق تعریف اولسون  جو اخلاقی درک فرد از سازمان است که بر نگرش و رفتار وی اثر می گذارد و به عنوان مرجعی برای رفتار فرد عمل می-کند. به عقیده  وی جو اخلاقی در سازمان های بهداشتی در ارتباطاتی که افراد حرفه ای مراقبت بهداشتی با یکدیگر، مدیران و بیماران دارند، نمود پیدا می کند. با آگاهی از مفهوم جو اخلاقی، پرستاران، پزشکان و مدیران بیمارستانی می توانند راهکار هایی را برای بهبود جو اخلاقی محیط کاری خود مشخص کرده و بکار گیرند. اولسون جو اخلاقی را در پنج حیطه قرار می دهد و اشاره می کند برداشتی که پرستاران از جو اخلاقی محیط کاری خود دارند، در ارتباطات آن ها با همکاران، پزشکان، مدیران، بیماران و بیمارستان نهفته است (7).

 

 

 

 

 

فهرست مطالب:

فصل اول: معرفی پژوهش

زمینه پژوهش ——————————————————— 2

ضرورت پژوهش ——————————————————– 8

اهداف پژوهش ——————————————————— 9

هدف کلی ————————————————————- 9

اهداف اختصاصی —————————————————–  10

اهداف فرعی ———————————————————  10

اهداف کاربردی ——————————————————  10

سوالات پژوهش ——————————————————  11

فرضیات پژوهش —————————————————— 11

پیش فرض های پژوهش ————————————————- 11

تعریف واژه های اختصاصی ———————————————– 12

جو اخلاقی ———————————————————– 12

رضایت شغلی ——————————————————— 12 

نگرش ————————————————————–  13

پرسنل اتاق عمل —————————————————— 14

 

فصل دوم: دانستنی های پژوهش

جو اخلاقی ———————————————————– 16

تعریف اخلاق ——————————————————— 16

علم اخلاق و پرستاری ————————————————– 17

جو، جو سازمانی و جو اخلاقی ——————————————– 18

چگونگی بهبود جو اخلاقی سازمان —————————————- 24

رضایت شغلی ——————————————————–  26

عوامل موثر بر رضایت شغلی ——————————————— 27

تاثیر رضایت شغلی بر سایر ابعاد سازمانی ———————————– 27

رضایت شغلی در پرستاران ———————————————-  28

نگرش ————————————————————–  29

ابعاد نگرش ———————————————————-  30

کنش یا کارکرد نگرش ها ———————————————— 31

تغییر نگرش ها ——————————————————– 32

مروری بر متون ——————————————————- 32

 

فصل سوم: روش پژوهش

روش پژوهش ——————————————————— 38

نوع پژوهش ———————————————————- 38

جامعه پژوهش ——————————————————– 38

محیط پژوهش ——————————————————– 39

نمونه پژوهش ——————————————————–  39

معیارهای ورود ——————————————————– 39

معیارهای ورود به تحقیق برای پرسنل ————————————- 39

معیارهای ورود به تحقیق برای دانشجویان ———————————- 40

معیارهای خروج ——————————————————- 40

معیارهای خروج برای پرسنل ——————————————– 40

معیارهای خروج برای دانشجویان —————————————– 40

روش نمونه گیری و حجم نمونه ——————————————- 40

ابزار گردآوری داده ها ————————————————— 41

روش کار ———————————————————— 43

تعیین اعتبار علمی (روایی) ———————————————- 44

تعیین اعتماد علمی (پایایی) ——————————————— 44

روش تجزیه و تحلیل داده ها ——————————————— 45

ملاحظات اخلاقی —————————————————– 45

محدودیت های پژوهش ————————————————- 46

 

فصل چهارم: یافته های پژوهش

یافته های پژوهش —————————————————– 48

 

فصل پنجم: بحث و تفسیر یافته ها114

بحث و بررسی یافته ها ————————————————– 121

هدف اختصاصی اول —————————————————133

هدف اختصاصی دوم ————————————————— 135

هدف اختصاصی سوم ————————————————— 137

هدف اختصاصی چهارم ————————————————- 140

هدف اختصاصی پنجم ————————————————– 143

نتیجه گیری نهایی —————————————————–145

کاربرد یافته ها ——————————————————– 

پیشنهادات برای پژوهش های بعدی ————————————— 

منابع ————————————————————— 

 

 

پیوست ها

پرسشنامه رضایت شغلی مینه سوتا

پرسشنامه جو اخلاقی بیمارستانی اولسون برای پرسنل اتاق عمل

پرسشنامه نگرش به رشته تحصیلی

 پرسشنامه جو اخلاقی بیمارستانی اولسون برای دانشجویان اتاق عمل

چکیده انگلیسی

 

 

 

 

فهرست جداول، اشکال و نمودارها

جدول 1: مشخصات فردی- اجتماعی- حرفه ای پرسنل اتاق عمل—————-  49

جدول 2: مشخصات فردی- اجتماعی- حرفه ای دانشجویان اتاق عمل ————- 51

جدول 3: توزیع فراوانی پرسنل اتاق عمل در بیمارستان های آموزشی تبریز ——–  53

جدول 4: توزیع فراوانی متغیرهای تحقیق در واحدهای مورد پژوهش ————- 53

جدول 5: توزیع فراوانی حیطه های جو اخلاقی در واحدهای مورد پژوهش ———  55

جدول 6: توزیع فراوانی حیطه  های رضایت شغلی در پرسنل اتاق عمل ———— 56

جدول 7: ضرایب همبستگی میان متغیر جو اخلاقی با متغیرهای رضایت شغلی و نگرش تحصیلی————————————————————- 56

جدول 8: ضرایب همبستگی رتبه ای اسپیرمن میان حیطه های جو اخلاقی و حیطه های رضایت شغلی ——————————————————— 57

جدول 9: ضرایب همبستگی رتبه ای اسپیرمن میان حیطه های جو اخلاقی با رضایت شغلی پرسنل و نگرش تحصیلی دانشجویان اتاق عمل —————————— 58

جدول 10: نتایج آزمون کای- دو بمنظور بررسی ارتباط بین جو اخلاقی با مشخصات دموگرافیک پرسنل اتاق عمل ——————————————– 59

جدول 11: نتایج آزمون کای- دو بمنظور بررسی ارتباط بین رضایت شغلی با مشخصات دموگرافیک پرسنل اتاق عمل ——————————————– 60

جدول 12: نتایج آزمون کای- دو بمنظور بررسی ارتباط بین جو اخلاقی با مشخصات دموگرافیک دانشجویان اتاق عمل —————————————– 61

جدول 13: نتایج آزمون کای- دو بمنظور بررسی ارتباط بین نگرش تحصیلی با مشخصات دموگرافیک دانشجویان اتاق عمل —————————————– 62

جدول 14: فراوانی پاسخ به پرسشنامه جو اخلاقی در دانشجویان اتاق عمل ——– 63

جدول 15: فراوانی پاسخ به پرسشنامه جو اخلاقی در پرسنل اتاق عمل ———– 66

جدول 16: فراوانی پاسخ به پرسشنامه رضایت شغلی در پرسنل اتاق عمل ———  69

جدول 17: فراوانی پاسخ به پرسشنامه نگرش تحصیلی در دانشجویان اتاق عمل —– 71

 

 

 

 

 

 

فصل سوم پایان نامه ارشد مدیریت پیاده سازی مدیریت دانش در کتابخانه ها

فصل سوم پایان نامه ارشد مدیریت پیاده سازی مدیریت دانش در کتابخانه ها کلمات کلیدی : پایان نامه مدیریت دانش فصل سوم پایان نامه مدیریت فصل سوم پایان نامه ارشد مدیریت مدیریت دانش در کتابخانه های دانشگاهی پایان نامه استقرار…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک دلبستگی دوسوگرا

مبانی نظری و پیشینه تحقیق سبک دلبستگی دوسوگرا کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سبک دلبستگی دوسوگرا مبانی نظری سبک دلبستگی دوسوگرا پیشینه تحقیق سبک دلبستگی دوسوگرا پیشینه داخلی سبک دلبستگی دوسوگرا پیشینه خارجی سبک دلبستگی دوسوگرا پیشینه پژوهش…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتارهای پرخطر 57 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق رفتارهای پرخطر 57 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه رفتارهای پرخطر مبانی نظری رفتارهای پرخطر پیشینه تحقیق رفتارهای پرخطر پیشینه داخلی رفتارهای پرخطر پیشینه خارجی رفتارهای پرخطر پیشینه پژوهش رفتارهای پرخطر پیشینه نظری…

پرسشنامه بررسی نقش رضایت مشتری در روابط میان ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری

پرسشنامه بررسی نقش رضایت مشتری در روابط میان ارزش ویژه برند و وفاداری مشتری پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند آکر پرسشنامه ارزش ویژه برند مدل آکر پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سبک های حل مسئله

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش سبک های حل مسئله کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه سبک های حل مسئله مبانی نظری سبک های حل مسئله پیشینه تحقیق سبک های حل مسئله پیشینه داخلی سبک های حل مسئله پیشینه خارجی…

ماهیت و ویژگی های شرط اجل و شرایط صحت شرط اجل

ماهیت و ویژگی های شرط اجل و شرایط صحت شرط اجل کلمات کلیدی : ماهیت شرط اجل ویژگی های شرط اجل شرط اجل در حقوق ایران شرایط صحت شرط اجل موارد سقوط شرط اجل منابع پذیرش شرط اجل مبانی نظری…

مدارهای كنترل سیستم های کششی جریان مستقیم

مدارهای كنترل سیستم های کششی جریان مستقیم درایوهای تراکشن سیستم های کششی سیستم های کششی جریان مستقیم مدارهای كنترل سیستم های کششی جریان مستقیم دانلود مقالات مهندسی الکترونیک دانلود مقالات الکترونیک رفتن به سایت اصلی دانلود مقاله رشته الکترونیک مدارهای كنترل…

بررسی وضعیت مدارس از نظر ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه

بررسی وضعیت مدارس از نظر ویژگیهای سازمان یادگیرنده پیتر سنگه سازمان یادگیرنده ویژگیهای سازمان یادگیرنده مدرسه یادگیرنده مدارس یادگیرنده سازمان یادگیرنده پیتر سنگه سازمان یادگیرنده در آموزش و پرورش سازمان یادگیرنده در مدارس ویژگی سازمان یادگیرنده در مدارس مدرسه به…

مقاله رشته معماری با عنوان معماری به سبك اصفهانی

مقاله رشته معماری با عنوان معماری به سبك اصفهانی سبکهای معماری معماری اصفهانی ویژگی‌های نیارشی معماری به سبك اصفهانی معماری به شیوه اصفهانی خرید مقالات معماری تاریخچه معماری سبك اصفهانی ویژگی‌های سبک اصفهانی دانلود مقاله معماری به سبك اصفهانی رفتن…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری در دختران نوجوان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری در دختران نوجوان مبانی نظری پرخاشگری پیشینه پرخاشگری دانلود مبانی نظری پرخاشگری پیشینه تحقیق پرخاشگری ادبیات نظری پرخاشگری فصل دوم پایان نامه پرخاشگری مبانی نظری و پیشینه تحقیق پرخاشگری ادبیات و مبانی نظری پرخاشگری…

مقاله سازمانهای یاد گیرنده

مقاله سازمانهای یاد گیرنده شرط لازم در شكل گیری سازمان‌های یاد گیرنده ویژگی‌های سازمان های یاد گیرنده قواعد كلی در سازمان های یاد گیرنده 8 راهكارهایی جهت تقویت سازمان‌های یادگیرنده ایجاد سازمان یادگیرنده با بهره‌گیری از مدیریت منابع انسانی مدیریت…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نقدشوندگی بازار

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش نقدشوندگی بازار کلمات کلیدی : مبانی نظری نقدشوندگی پیشینه تحقیق نقدشوندگی مبانی نظری نقدشوندگی بازار پیشینه تحقیق نقدشوندگی بازار پیشینه داخلی نقدشوندگی بازار پیشینه خارجی نقدشوندگی بازار پیشینه پژوهش نقدشوندگی بازار پیشینه نظری نقدشوندگی بازار…

تاریخچه و ماهیت کلاهبرداری و بررسی عاملهای آن

تاریخچه و ماهیت کلاهبرداری و بررسی عاملهای آن جرم کلاهبرداری دانلود پایان نامه کلاهبرداری تاریخچه و ماهیت کلاهبرداری و بررسی عاملهای آن عناصر تشکیل دهنده کلاهبرداری در حقوق ایران تاریخچه و ماهیت کلاهبرداری بررسی عاملهای کلاهبرداری رفتن به سایت اصلی…

پرسشنامه ارائه روشهای توسعه گردشگری روستایی و جذب گردشگر

پرسشنامه ارائه روشهای توسعه گردشگری روستایی و جذب گردشگر کلمات کلیدی : پرسشنامه جذب گردشگر پرسشنامه جذب گردشگری پرسشنامه توسعه روستایی پرسشنامه گردشگری روستایی پرسشنامه راهکارهای جذب گردشگر پرسشنامه راهبردهای جاذبه توریستی پرسشنامه توسعه گردشگری روستایی پرسشنامه روشهای توسعه گردشگری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 8

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد 8 مبانی نظری ارزیابی عملکرد دانلود مبانی نظری ارزیابی عملکرد دانلود پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد پیشینه تحقیق ارزیابی عملکرد ادبیات نظری ارزیابی عملکرد فصل دوم پایان نامه ارزیابی عملکرد ادبیات و مبانی نظری…

گزارش كارآموزی رشته صنایع دستی با عنوان نحوه ساختن صنایع دستی

گزارش كارآموزی رشته صنایع دستی با عنوان نحوه ساختن صنایع دستی نگارگری سفالینه سفال گری آبگینه و شیشه صنایع مستظفرفهانواع لعاب های سنتی ایران سفالینه های سنتی ایران طرز تهیه گل سفال گری دانلود گزارش كارآموزی رشته صنایع دستی با…

منطقه گرایی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران

منطقه گرایی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران منطقه گرایی سیاست خارجی جایگاه منطقه گرایی در سیاست خارجی ایران منطقه گرایی در سیاست خارجی جمهوری اسلامی ایران دانلود مقالات کارشناسی ارشد رشته علوم سیاسی دانلود مقالات کارشناسی ارشد علوم سیاسی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ترک خدمت کارکنان

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ترک خدمت کارکنان مبانی نظری ترک خدمت کارکنان ادبیات نظری ترک خدمت کارکنان چارچوب نظری ترک خدمت کارکنان فصل دوم پایان نامه ترک خدمت کارکنان دانلود مبانی نظری ترک خدمت کارکنان پیشینه ترک خدمت کارکنان…

پایان نامه شخصی سازی تبلیغات اینترنتی با دیتا ماینینگ

پایان نامه شخصی سازی تبلیغات اینترنتی با دیتا ماینینگ کلمات کلیدی : پایان نامه داده کاوی پایان نامه داده کاوی ارشد خرید پایان نامه داده کاوی پایان نامه در مورد data mining پایان نامه شخصی سازی تبلیغات پایان نامه شخصی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بزهکاری زنان 36 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق بزهکاری زنان 36 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه بزهکاری زنان مبانی نظری بزهکاری زنان پیشینه تحقیق بزهکاری زنان پیشینه داخلی بزهکاری زنان پیشینه خارجی بزهکاری زنان پیشینه پژوهش بزهکاری زنان پیشینه نظری…

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی با عنوان بررسی علل بازگشت معتادان به مواد

پایان نامه کارشناسی ارشد رشته روانشناسی با عنوان بررسی علل بازگشت معتادان به مواد اعتیاد در ایران عوامل موثر بر اعتیاد بررسی علل بازگشت معتادان به مواد علل بازگشت مجدد معتادان به اعتیاد پیشینه اعتیاد در جهان بررسی علل بازگشت…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی مدیریت زنجیره تامین

ادبیات نظری و پیشینه تجربی مدیریت زنجیره تامین کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه مدیریت زنجیره تامین مبانی نظری مدیریت زنجیره تامین پیشینه تحقیق مدیریت زنجیره تامین پیشینه داخلی مدیریت زنجیره تامین پیشینه خارجی مدیریت زنجیره تامین پیشینه پژوهش…

پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه (همراه با مثالهای تشریحی)

پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه (همراه با مثالهای تشریحی) پاورپوینت هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه هزینه یابی بر مبنای فعالیت و سیستم مدیریت هزینه تحقیق هزینه یابی بر مبنای فعالیت و…

روش ها و مکانیزم اقدام علیه پولشویی در بانکها

روش ها و مکانیزم اقدام علیه پولشویی در بانکها کلمات کلیدی : پولشویی در بانکها پولشویی در بانکداری الکترونیک پولشویی در نظام بانکی ایران مبارزه با پولشویی در بانک ها روشهای پولشویی در سیستم بانکی پولشویی الکترونیکی در نظام بانکی…

اثرات هارمونیک ها بر تجهیزات شبکه برق و سیستمهای قدرت

اثرات هارمونیک ها بر تجهیزات شبکه برق و سیستمهای قدرت هارمونیک ها اثرات هارمونیک ها اثرات هارمونیک ها بر سیستمهای قدرت اثرات هارمونیک ها بر تجهیزات شبکه برق اثرات هارمونیک ها بر تجهیزات شبکه برق و سیستمهای قدرت دانلود مقاله…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *