مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری 70 صفحه

کلمات کلیدی :

فصل دوم پایان نامه ارزش گذاری برند برای مشتری
مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه داخلی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه خارجی ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه پژوهش ارزش گذاری برند برای مشتری
پیشینه نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
ادبیات نظری ارزش گذاری برند برای مشتری
چارچوب نظری ارزش گذاری برند برای مشتری

رفتن به سایت اصلی

این نوشتار مبانی نظری و پیشینه تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری می باشد. در بخش اول چارچوب و مبانی نظری ارزش گذاری برند برای مشتری تشریح می شود و در بخش دوم پیشینه نظری تحقیق ارزش گذاری برند برای مشتری در پژوهش های داخلی و خارجی مورد بررسی قرار می گیرد.

 

 

 

 

 

 

 مقدمه

افزایش رقابت در بازارهای جهانی ، باعث شده که شرکت ها استراتژی های خود را به سمت رضایت ، وفاداری مشتریان تغییر دهند (آناستیسوس و پلیمر ،2013،ص3). در سال های اخیر فضای کسب و کار در جهان به منظور افزایش رضایت و وفاداری مشتریان شاهد تغییر و تحوّلات بسیار زیادی بوده است از جمله این تغییرات می توان به تغییر نگرش شرکت ها از دارایی مشهود به سمت دارایی نامشهود اشاره کرد از این رو فرآیند ارزش گذاری دارایی نامشهود از اهمیت زیادی برای شرکت ها برخوردار است. در نظر گرفتن دارایی نامشهود کمک می نماید تا ارزیابی درست تری از عملکرد سازمان ها در کوتاه مدت و بلندمدت داشته باشیم (سالار و گرگانی و جعفری ،1392،ص2). ارزش ویژه برند یکی از دارایی های نامشهود و از اصول بازاریابی است که به عنوان ارزیابی ذهنی و نامحسوس مشتریان از برند نام می برند (راماب  ،2014،ص315).

 

اکثر شرکت ها و سازمان ها درك کرده اند که برند، یکی از با اهمیت ترین دارائی ها است (آکر،1996). در واقع برند چیزی بیشتر از محصول است. آنچه که یک محصول برند شده را از یک محصول بدون برند متمایز می سازد و به آن ارزش می بخشد، مجموع ادراکات و احساسات مشتری در مورد ویژگی ها و چگونگی عملکرد، دلیل وجودی و ویژگی های درك شده از شرکت مرتبط با برند است (کاپفرر ،2008،ص23). ارزش واقعی در درون محصول یا خدمت وجود ندارد. بلکه این ارزش در ذهن مشتریان بالقوه و بالفعل قرار دارد و برند است که این ارزش را در ذهن آنها تداعی می سازد. در جهان مادی گرای امروز، مصرف کننده به دنبال معنا بخشیدن به مصرف است. در این راستا، برند است که یک داستان در مورد خریداران محصول نقل کرده، و معنا و مفهوم را در محصول یا خدمت ایجاد می کند. بنابراین، به طور شگفت انگیزی، تمام سازمان ها و افراد تمایل دارند که به صورت یک برند مدیریت شوند (کاپفرر،2008،ص 23).

 

 

 

 

ارزش‌گذاری برند برای مشتری

در محیط رقابتی کنونی، اکثر محققین بر این باورند که نام تجاری، بخش مهمی از یک کسب و کار و دارایی های یک بنگاه را تشکیل می دهد و خیلی از کسب و کارها علاقه مندند که یاد بگیرند چطور یک نام تجاری با دوام و قوی ایجاد نمایند. یکی از قسمت های لازم و ضروری جهت این فرآیند، شناخت هر یک از عوامل ایجاد کننده ارزش برای نام تجاری است، که این از شاخصه های اساسی برای ایجاد، مدیریت و اندازه گیری ارزش نام تجاری می باشد.

تا کنون، فرمول استاندارد و معینی برای ارزش گذاری دارایی های معنوی و نام تجاری پیدا نشده است، اما روش های مختلفی وجود دارد که تا حد بسیار زیادی توانسته اند متغیرها و عوامل اثرگذار بر ارزش دارایی ها را مورد توجه قرار داده و راه حل های قابل قبولی ارائه دهند. هر کدام از این روش ها دارای محدودیت هایی بوده و این محدودیت ها به خاطر ماهیت و واقعیت اصلی “نام های تجاری و دارایی های معنوی  می باشد. ارزش گذاری این نوع دارایی ها، دارای روند پیچیده ای است و عدم اطمینان بالایی دارد.

 

 

 

 

 

 

فهرست مطالب

 

 

 

فصل دوم – مبانی نظری و سابقه پژوهش 

 ادبیات تحقیق 13

2-1. مقدمه 14

2-2. تعاریف و مفاهیم ارزش ویژه برند 14

۱- بعد مشتری گرا : 16

۲- بعد مالی 17

3- بعد مرکب : 17

به عقیده آکر تداعی برند می تواند از 5 راه بر ارزش ویژه برند موثّر باشد. 20

2-3. عوامل  موثر بر ارزش ویژه برند 22

2-3-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه برند از دیدگاه آکر 23

شکل2-1) عوامل موثر بر ارزش ویژه یرند از دیدگاه آکر(بورمارک،2005) 24

مارک تجاری  24

تداعی مارک تجاری  25

ویژگیهای مارک تجاری 27

کیفیت ادراک شده  28

وفاداری مارک تجاری  31

وفاداری مشتری 35

آگاهی از برند 37

ارزش‌گذاری برند برای مشتری 37

طبق نظر برد ون آکن هر سیستم معتبر اندازه گیری ارزش ویژه برند باید توام با اهداف زیر باشد: 38

۲. روش اینتربرند (یا فایننشال ورد): 40

۳- روش هولیهان : 42

2-4 مشتری و مشتری مداری 45

اهمیت مشتری 45

برنامه کاربردی مشتری مداری 47

سهم برند و رابطه مشتری 52

2-5. تحقیقات انجام شده 55

2-5-1. تحقیقات داخلی 55

شکل2-2 ) مدل عوامل موثر ارزش ویژه برند( ابراهیمی و همکاران،1388) 58

2-5-2. تحقیقات خارجی 59

مدل تحقیق( Athanasios & Polymeros,2013) 61

منابع: 65

Abstract 71

 

 

 

 

جزوه آناتومی استاد مربوطی

جزوه آناتومی استاد مربوطی جزوه آناتومی استاد مربوطی رفتن به سایت اصلی جزوه آناتومی استاد مربوطی پاورپوینت 13 جلسه تشکیل کلاس در طول ترم مناسب جمع بندی و مطالعه ایام امتحانات مناسب اساتید و کنفرانس دانشجویان   شامل مباحث زیر…

مدیریت استراتژیک

مدیریت استراتژیک مدیریت استراتژیک موقعیت واكنشی وضعیت كنشی وآینده ساز وجود عدم قطعیت های محیطی فرایند مدیریت استراتژیك رفتن به سایت اصلی مدیریت استراتژیک     خـلاصـه این مقاله‌  به بحث مدیریت استراتژیك  می‌پردازد؛ ابتدا بحث با تعریفی پیرامون مدیریت…

پرسشنامه بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر وفاداری مشتری به برند

پرسشنامه بررسی تاثیر ارزش ویژه برند بر وفاداری مشتری به برند پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند آکر پرسشنامه ارزش ویژه برند مدل آکر پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند پرسشنامه ارزش برند…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس

مبانی نظری و پیشینه تحقیق استرس مبانی نظری استرس ادبیات نظری استرس چارچوب نظری استرس فصل دوم پایان نامه استرس دانلود مبانی نظری استرس پیشینه استرس پیشینه تحقیق استرس پیشینه داخلی استرس پیشینه خارجی استرس پیشینه پژوهش استرس پیشینه نظری…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق غنی سازی زندگی زناشویی 54 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق غنی سازی زندگی زناشویی 54 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه غنی سازی زندگی زناشویی مبانی نظری غنی سازی زندگی زناشویی پیشینه تحقیق غنی سازی زندگی زناشویی پیشینه داخلی غنی سازی زندگی زناشویی…

الگوی تاب آوری و آسیب پذیری و ویژگی های افراد تاب آور

الگوی تاب آوری و آسیب پذیری و ویژگی های افراد تاب آور کلمات کلیدی : مولفه های تاب آوری روشهای تاب آوری تحقیق در مورد تاب آوری تحقیق کامل تاب آوری ارتباط بین تاب آوری سلامت روان ارتباط بین تاب…

ادبیات نظری و پیشینه تجربی کیفیت روابط زناشویی

ادبیات نظری و پیشینه تجربی کیفیت روابط زناشویی کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه کیفیت روابط زناشویی مبانی نظری کیفیت روابط زناشویی پیشینه تحقیق کیفیت روابط زناشویی پیشینه داخلی کیفیت روابط زناشویی پیشینه خارجی کیفیت روابط زناشویی پیشینه پژوهش…

پرسشنامه بررسی مولفه‌های موثر بر ترغیب مردم به سپرده گذاری در بانک‌های دولتی و خصوصی

پرسشنامه بررسی مولفه‌های موثر بر ترغیب مردم به سپرده گذاری در بانک‌های دولتی و خصوصی پرسشنامه مولفه‌های موثر بر ترغیب مردم پرسشنامه سپرده گذاری در بانک‌های دولتی و خصوصی پرسشنامه مولفه‌های موثر بر ترغیب مردم به سپرده گذاری پرسشنامه سپرده…

روند تبدیل سازمان به یک سازمان یادگیرنده با تشریح تفاوتها و سطوح و مولفه های آن

روند تبدیل سازمان به یک سازمان یادگیرنده با تشریح تفاوتها و سطوح و مولفه های آن ابعاد سازمان یادگیرنده مولفه های سازمان یادگیرنده مولفه های استراتژیک سازمان یادگیرنده اهمیت و ضرورت یادگیری سازمانی انواع مدل های سازمان یادگیرنده سازمان یادگیرنده…

پیشینه پژوهشهای ساختار سازمانی و رضایت شغلی و ارائه مدل مفهومی

پیشینه پژوهشهای ساختار سازمانی و رضایت شغلی و ارائه مدل مفهومی رضایت شغلی ساختار سازمانی رابطه ساختار سازمانی و رضایت شغلی پیشینه پژوهشهای ساختار سازمانی پیشینه پژوهشهای رضایت شغلی ارائه مدل مفهومی برای رابطه بین ساختار سازمانی و رضایت شغلی…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی 42 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تعهد سازمانی 42 صفحه کلمات کلیدی : پیشینه تعهد سازمانی مبانی نظری تعهد سازمانی ادبیات نظری تعهد سازمانی چارچوب نظری تعهد سازمانی پیشینه تحقیق تعهد سازمانی پیشینه پژوهش تعهد سازمانی پیشینه داخلی تعهد سازمانی پیشینه…

مبانی نظری ارزیابی ارزشهای اسلامی در ساختار طراحی لباس زنان و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان

مبانی نظری ارزیابی ارزشهای اسلامی در ساختار طراحی لباس زنان و تاثیر آن بر سلامت جسم و روان کلمات کلیدی : مبانی نظری طراحی لباس تأثیر مد بر سلامت جسم و روان راهکارهای پیشنهادی مقابله با مد طراحی لباس بانوان…

پرسشنامه بررسی نقش سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری در ایجاد دانش مشتری

پرسشنامه بررسی نقش سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری در ایجاد دانش مشتری پرسشنامه مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه نقش سیستم های مدیریت ارتباط با مشتری پرسشنامه دانش مشتری پرسشنامه ایجاد دانش مشتری…

پرسشنامه سنجش هراس اجتماعی

پرسشنامه سنجش هراس اجتماعی پرسشنامه هراس اجتماعی پرسشنامه هراس اجتماعی کانور و همکاران پرسشنامه هراس اجتماعی spin روایی و پایایی پرسشنامه هراس اجتماعی کانور تفسیر پرسشنامه هراس اجتماعی کانور دانلود پرسشنامه هراس اجتماعی کانور دانلود پرسشنامه هراس اجتماعی spin روایی…

بررسی حقوقی کودکان متولد از اسپرم بیگانه

بررسی حقوقی کودکان متولد از اسپرم بیگانه اسپرم بیگانه تلقیح مصنوعی اسپرم اهدایی دانلود پایان نامه اسپرم اهدایی دانلود پایان نامه اسپرم بیگانه بررسی حقوقی کودکان متولد از اسپرم بیگانه حقوق کودکان متولد از اهدای اسپرم دانلود پایان نامه کارشناسی…

پرسشنامه تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز

پرسشنامه تاثیر کیفیت درک شده و اعتبار برند بر ابعاد ارزش ویژه برند سبز پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند دانلود پرسشنامه ارزش ویژه برند آکر پرسشنامه ارزش ویژه برند مدل آکر پرسشنامه استاندارد ارزش ویژه برند…

بررسی خاصیت گیاه پالایی و قدرت جذب آن در فواصل زمانی مشخص

بررسی خاصیت گیاه پالایی و قدرت جذب آن در فواصل زمانی مشخص کلمات کلیدی : پایان نامه گیاه پالایی گیاه پالایی در ایران گیاه پالایی فلزات سنگین آلودگی خاک با فلزات سنگین  گیاه پالایی خاکهای آلوده به فلزات سنگین گیاه…

منطق فازی گره گشای نویز و اعوجاج متغیر با زمان و مكان در سیستم های مخابراتی غیر خطی

منطق فازی گره گشای نویز و اعوجاج متغیر با زمان و مكان در سیستم های مخابراتی غیر خطی منطق فازی گره گشای نویز و اعوجاج متغیر با زمان و مكان سیستم های مخابراتی غیر خطی رفتن به سایت اصلی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تولید ناب 60 صفحه

مبانی نظری و پیشینه تحقیق تولید ناب 60 صفحه کلمات کلیدی : فصل دوم پایان نامه تولید ناب مبانی نظری تولید ناب پیشینه تحقیق تولید ناب پیشینه داخلی تولید ناب پیشینه خارجی تولید ناب پیشینه پژوهش تولید ناب پیشینه نظری…

بررسی فناوری و کاربردهای الیاف پلی اورتان

بررسی فناوری و کاربردهای الیاف پلی اورتان درزگیرهای پلی اورتان کاربردهای الیاف پلی اورتان بررسی فناوری الیاف پلی اورتان دانلود پایان نامه درزگیرهای پلی اورتان تكنولوژی و كاربرد درزگیرهای پلی اورتان رفتن به سایت اصلی دانلود پایان نامه کارشناسی ارشد شیمی…

کاربرد پلیمرهای مزوپور

کاربرد پلیمرهای مزوپور کاربرد پلیمرهای مزوپور رفتن به سایت اصلی نمونه ترجمه تعدادی از برنامه های کاربردی امیدوارکننده برای پلیمرهای مزوپور وجود دارد، که از آن به عنوان حامی کاتالیزور یا کاتالیزور فاقد فلز، در فن آوری های غشاء، جداسازی…

بررسی فقهی و حقوقی سرقت در ایران

بررسی فقهی و حقوقی سرقت در ایران پایان نامه سرقت در ایران بررسی فقهی سرقت در ایران بررسی حقوقی سرقت در ایران سرقت در حقوق کیفری ایران سرقت در مذاهب اربعه سرقت در فقه اهل سنت پایان نامه سرقت دانلود…

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری اجتماعی

مبانی نظری و پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری اجتماعی مبانی نظری مسئولیت پذیری اجتماعی مبانی نظری در مورد مسئولیت پذیری اجتماعی دانلود مبانی نظری مسئولیت پذیری اجتماعی پیشینه تحقیق در مورد مسئولیت پذیری اجتماعی پیشینه تحقیق مسئولیت پذیری اجتماعی دانلود پیشینه…

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات

چارچوب نظری و پیشینه پژوهش فناوری اطلاعات مبانی نظری فناوری اطلاعات دانلود مبانی نظری فناوری اطلاعات پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات ادبیات نظری فناوری اطلاعات فصل دوم پایان نامه فناوری اطلاعات مبانی نظری و پیشینه تحقیق فناوری اطلاعات ادبیات و مبانی…

اجرای پی و شناژ + مستندات پی و شناژ بصورت کامل

اجرای پی و شناژ + مستندات پی و شناژ بصورت کامل اصولا پی کنی اجرای پی و شناژ مستندات پی و شناژ دانلود پروژه اجرای پی دانلود پروژه اجرای شناژ دانلود پروژه اجرای پی و شناژ دانلود پروژه عمران دانلود…

پاسخی بگذارید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *